COLORFUL G@RDEN :-)

Моите мисли, онова което ме вълнува, впечатлява, тревожи и радва, което ме прави щастлива и тъжна и все пак това е моя живот, така както аз го виждам! Онази част от ежедневието ми, която искам да споделя с вас!

27 септември 2006

Напредъка в България

през призмата на един българин от Америка, идвал си за последен път преди около 3 години.
Въпросният мъж всъщност е чичо ми, на когото ходих на гости през 2003г. за 3 месеца. Този месец той си беше тук за 2 седмици. Ще опиша няколкото позиции заради, които той заключи "Виждам напредък от преди 3 години до сега!":
1. Запълнените дупки по улиците - нещо заради, което предишния път, когато си беше в България отказа да вземе колата, която му давахме да ползва докато трае престоя му. Тогава каза "Мен ме е страх да карам в София, ще счупа колата с тези огромни кратери, които са се отворили или ще се блъсна някъде от съображение да избегна някоя дупка". Сега обаче именно той е един от заблудените и излъганите българи, които виждат хилядите ремонтни дейности извършващи се в момента в столицата и правят категоричноот заключение - "Има напредък". Но аз го попитах как правят ремонтите в Америка? Затварят ли всички възможни главни улици при това най - здравите и тези, на които само преди месец сложиха нова застилка? Колко време траят ремонтните дейности? И дали това се прави само веднъж на 4-ри години, когато предстоят избори? Само, че я попитайте американците колко време им издържа настилката? Те не просто запълват дупката да може да отбият номера за следващите 2,3 месеца, както се прави в България и затова булевардите ни са на това дередже.
2. Усмивките по лицата на хората - това не мога да твърдя, че не е вярно, защото живея в България и се движа по улиците всеки ден, а понякога толкова забързано, че нямам време да се огледам. Чичо каза, че предишния път като си идвал всички били едни намусени, сърдити, гледащи лощо и т.н. Сега е видял разлика. Дано да е така!
3. Младите правят място на по - възрастните - нещо, което според мен няма някакво особено развитие. То както си е било преди така си е и сега.
4. Работното време на магазините - преди 3,4 години било абсурдно да срещнеш магазин, който да работи в 20ч. Тук вече няма как да не се съглася. Има промяна!
Това накратко са нещата, за които говорихме и особено по точка първа възникна голям спор. След случката с дебитната ми карта се оплаках на чичио и за неуреденото ни електронно банкиране та и него го обсъдихме на бързо. Но поради други появили се обстоятелства прекъснахме този разговор. Така, че толкова за сега.
Дайте вашето мнение за това виждате ли промени в България в последните години? И както казваше едно време Тодор Колев "На къде вървим, на къде отиваме?"