COLORFUL G@RDEN :-)

Моите мисли, онова което ме вълнува, впечатлява, тревожи и радва, което ме прави щастлива и тъжна и все пак това е моя живот, така както аз го виждам! Онази част от ежедневието ми, която искам да споделя с вас!

21 юни 2008

Austria - part I - Германия - Португалия

От няколко дни съм в Австрия и все да седна да пиша и все нямам време. Така си изтърках тук подметките от ходене, че днес и петите ми се напукаха (съвсем сериозно). Дойдох ужким най-вече на почивка, като естествено не, че не знаех и не, че не се съобразих с европейското по футбол. Исках да дойда по-накрая, за четвъртфиналите например. Обаче не обичам футбол и мислех хич да не му обръщам внимание. А то се оказа толкова забавно. Изумена съм! Има доста хора, придошли за европейското, центъра е затворен за коли и трамваи, оградили са по-важните административни сгради там, за да не се чупят и да не подлежат на вандалски изпълнения, ако има такива и в огражденията са направили една огромна Fan Zone. Жестоко е! За да влезнеш минаваш през проверка, не те пускат с каквито и да било шишета, за да не ги мяташ по някого. Жените се проверяват и претърсват от жени, мъжете от мъже. Вътре има всичко. Храна - има бутчици с бира, картофки и наденички, китайска храна, хот доци. Безплатно са сложили едни големи като машини (но не точно) за вода, множество химически тоалетни. В тази зона има около 4 огромни екрана. Е, няма къде да се седне, което се оказа много кофти, окапаха ми краката. Фенове страшно много, всеки екипиран по своему, с блузки, панталонки, свирки, шалове, шапки, кой каквото е намерил. Естествено за сигурността на всички се грижат не можеш да си представиш колко много полицаи, но никой с нищо не те притеснява, викаш си, свиркаш си, крещиш си, но интелигентно, без да пречиш на останалите и да създаваш смут в града. Е, днес наистина разбрах, че в някакъв български вестник са писали, че вчера на мача Турция-Хърватска някакви агитки се били сбили в 3 през деня, може да стават и такива неща, не отричам, но явно са рядки случаи, след като на брат ми му направили впечатление и обсъди, че ние българите никога не можем толкова спокойно да празнуваме - всеки своята победа, да се веселим заедно, макар и врагове и все стават скандали, побоища, които често завършват не толкова добре. Във фен зоната всеки беше много свободен, имаше седнали по земята, буквално на трамвайните линии, там където обикновенно минават трамваи (но сега нали беше спряно цялото движение), ако рядко можеше да видиш някоя пейка, тя със сигурност беше заета от полегнали запалянковци, по тротоарите също имаше хора, изобщо лудница. Хора от цял свят! Много е интересно всеки ден когато се разхождаш из улиците виждаш запалянковци от различни страни според зависи в конкретния ден кой мач се играе агитките из града са от различен произход. Онзи ден на мача Португалия - Германия в центъра на Щефансплац се бяха събрали една агитка на Германия и някакви от Русия, не знам какво правеха толкова рано тук братушките де :-). Та феновете пееха различни песнички (които естествено аз не разбирах де, но на оле, олее, винаги се включвах), поздравяваха се и заедно се забавляваха. Германците бяха видно доста пийнали, но не правеха глупости. Btw почти всичките ми снимки от тази ми почивка в Австрия могат да бъдат описани така: "Репортаж на събитията по време на европейското първенство в Австрия". Снимала съм повече атмосферата по време на мачовете от колкото себе си. Така, че виж как се развиха събитията през деня и вечерта в деня на сблъсъка между Германия и Португалия.

Ето така беше през деня. Германците още в ранния следобяд вече бяха погълнали голямо количество бири. И тези малки русначета не знам кой ги беше пуснал в хаоса.







Иначе началото на фен зоната изглеждаше така: (снимка с Крис - бивш съученик, който учих в 1-ви и 2-ри клас)


Естествено строгия контрол и затегнатата охрана беше навсякъде!:



Иначе за ситуацията по улиците от Ратхаус (кметството), през парламента до природо-научния музей можеш да добиеш представа от следните фотоси :-)