COLORFUL G@RDEN :-)

Моите мисли, онова което ме вълнува, впечатлява, тревожи и радва, което ме прави щастлива и тъжна и все пак това е моя живот, така както аз го виждам! Онази част от ежедневието ми, която искам да споделя с вас!

16 май 2008

Банкови слухове

Преди 3 дни ми се обади един приятел да ме предупреди, че от следващия ден ще има проблеми с плащанията в Първа Инвестиционна Банка, така му казала негова позната, служител в някаква държавна институция. Обадих се на брат ми, той каза, че негова колежка му казала, че до дни се очаква ПИБ да фалира.
Същия ден вечерта след работа отидох до един банкомат да си изтегля парите. Преди 3 месеца, когато ПИБ си сменяха дебитните карта, заради новите с чип, подадох една молба за повишаване на лимита от нормалния 400лв на ден, на 1000лв, за да може когато ми потрябват да знам, че няма да с еналага да ходя до банката. Тогава написах молба и банковата служителка в клона на "Стамболийски" ме увери, че всичко е наред, лимита ми е вдигнат. И аз живеех с тази мисъл до онзи ден, когато банкомата ми изведе съобщение подобно на "надхвърлен лимит" или нещо такова. Вдигнах телефона, обадих се много ядосана за картовия отдел, за да разбера какво става и те потвърдиха факта, че лимита ми е 400лв. Но в почти 21ч. нямаше какво да направя.
На другата вечер пак след работа отидох в Mall Sofia, за да си изтегля парите в един от малкото клонове, които работят до 22ч. Влезнах в банката, където намерих 20 души, чакащи на опашка и нито един банков служител по бюрата. Всички се бяха буквално навряли в стаичката при едната касиерка мъчещи се да разрешат някакъв проблем. Седях 20 минути, много ядосана само се чудех какво да направя. Накрая попитах дали има начин касиерките сами да решават проблемите си, а ние клиентите да бъдем обслужени. И в 20.30ч. получих отговор, че предстои приключване на деня, за да се премине към следващата дата, и ще можем да бъдем обслужени след 20 мин. Що за глупост, ядосах се три пъти повече. Работното ти време е до 22ч., като затвориш приключвай, ако искаш 1 час, но в момента ти тече работното време, в което аз искам да бъда обслужена. То момчето не беше виновно де, но пък и мен какво ме интересува, че те си били смении софтуера и новият им такъв имал тези тъпи изисквания. Мениджърите, които са взимали тези решения май не са наясно с работата си. Това е все едно аз да отида в магазина си и да кажа "момчета я сега затворете магазина, първа смяна да приключи, за да започне втора (примерно)". Мисля, че аз като клиент не трябва да разбирам за тяхните недогледани условия и недоразумения. Но ако работното ти време е до 22ч. това означава да затвориш в 22ч., а не в 20.30, когато имаш вече 25 човека, чакащи на опашка, за да си изтеглят парите, чули ужасния слух.
Както и да е, аз подадох повторно молба за вдигане на лимита, но този път поисках името на момчето и копие от молбата, защото ми писна в тази скапана държава да ме правят на луда. Тръгнах си, но парите все още ми бяха в банката.
На другия ден, снощи пак отидох след работа в Мол-а. Този път опашката беше извън клона по коридора и съвсем се отказах да чакам. Реших да изтегля от банкомата 1000лв., надявайки се, че лимита вече ми е увеличен. Този път банкомата ми изведе съобщение, че няма пари. Много ядосана отидох на бюрото на една от служителките и попитах "какво правим". Тя доста неучтиво ми каза да се обърна към касиерките. Нервна излезнах и си тръгнах за първи път доста обезпокоена за парите си. Първо няма пари в банкоматите, после страхотни опашки вече втори ден, трето софтуерни проблеми, не знам как да не поврваш на слуховете.
Днес сутринта точно в 9 без 5 кацнах в клона в Младост. Надявах се, че понеже клона е съвсем мъничък няма да има хора, защото едва ли някой знае, че на това забутано място съществува клон на ПИБ. Да, ама не. Вече имаше опашка. Почаках, докато дойде моя ред. През това време какво да видя. Вестник 24ч. отворен на 2-ра страница със заглавието "БНБ - не вярвайте на слуха за ПИБ - ще загубите", се подвизаваше на всяко работно място, на всяка каса с лице към клиентите, така, че когато седнат да могат да се запознаят със статията и евентуално да се откажат от последващите банкови операции. Седнах не за първи път при обслужващия ме Иво, чиято фамилия не запомних. Звънна телефона и той започна да разговаря с колежка по работа. Седях 5 минути, чаках и накрая помолих да бъда обслужена малко по-сръчно, после да си водим разговори, защото все пак съм на работа и времето ми тече. Отидох на касата, взех си парите, отдъхнах си доволно и си тръгнах.
Писна ми вече от ядове тези дни, по цял ден ме занимават с комисията за защита на потребителите и ще почна вече и аз да си търся правата, всеки в тази държава си прави каквото си поиска. Купих си вестник 24ч. да видя какво все пак пише в тази статия. С една дума всичко било слух, на който не трябва да вярваме. Само, че защо тогава когато преди няма и месец ходих да проучвам банките за жилищен ипотечен кредит при лихвен процент от 5.15 - 7.35 в ПИБ МИ КАЗАХА 12.5 ли 12.2 ли, нещо такова. Макар, че ако пък е верен слуха, защо тогава ще сменят софтуера, имайки впредвид, че съм работила в софтуерна компания и знам колко горе-долу струва една подобна система и защо ще откриват нов офис в Младост даже май 2, защото и на пазара на Младост правят ремонт на клона.
Не знам, ще видим какво ще стане, ще следя нещата ....но съм много ядосана тези дни покрай всички тези глуспоти

2 Comments:

  • At 17 май, 2008, Blogger zak said…

    Това е още един пример за лошото обслужване на българските банки.
    За съжаление не съм имал възможността да ползвам банкови услуги в чужбина. Но банките са едни от малкото институции, които не само че печелят и то много от "нашите" пари, но и допълнително трябва да им плащаме за това. Отгоре на всичко както описваш твоите перипетии става и ясно че сме подложени на постоянно некачествена услуга, независимо от името на банката и клона. Аз самият съм имал доста подобни проблеми. Сравнявам чакането в банка за елементарна задача с чакането пред личния лекар.
    С две думи отиваш за 5 мин., става работа за 5 часа :-(
    Надявам се скоро някак си магически банковата система да се промени коренно като концепция.

     
  • At 21 май, 2008, Blogger Unknown said…

    Аз съм имала възможност да ползвам банкови услуги в две чужди държави - Холандия и Унгария.
    За Холандия сигурно и Цвети ще има мнение. Там отивам, посрещат ме, предлагат ми кафе или чай, почти винаги се налага да изчакам 15мин и после след една бърза среща, проведена на английски, на всичките ми въпроси е отговорено.
    В Унгария е по-различно. Посрещат те, не ти предлагат чай или кафе, обикновено трябва да чакаш (най-много съм чакала 25мин), след това среща отново на английски и на въпросите ми отново е отговорено...
    Но аз вярвам, че след време и в България ще стане така. Просто ни трябва време...

     

Публикуване на коментар

<< Home